Gezocht: Conversie Copywriter

Ben jij een copywriter die als de beste converterende klantreis teksten kan schrijven zoals e-mails en salespages? Lees dan verder…

De Conversie Agency

De Conversie Agency is opgericht door 2 ervaren klantreis copywriting experts Emile Ruig & Ernst-Jan Buijs. Bij de Conversie Agency richten we ons voornamelijk op bedrijven en ondernemers die kennis of diensten zoals coaching en consulting aanbieden in zowel B2B als B2C markten. 

We zijn als bedrijf 100% gefocust op resultaat voor onze klanten. En sturen op -onder aan de streep- cijfers die hun bedrijf daadwerkelijk groei oplevert. 

Dat betekent dat we sturen op:

  • Leads ipv Likes
  • Verkopen  ipv Volgers
  • Winst ipv Websitebezoekers

Het genereren van een meetbare positieve ROI voor onze klanten staat dus op nummer 1. 

Dit doen we door een strategische lange termijn partner te zijn en Done-for-You Converterende Klantreis Copy te verzorgen in de tone-of-voice van de klant.

We houden van ethische marketingcommunicatie waarin de waarden, zienswijze en diepte van de boodschap van onze klanten behouden blijven. Én waardoor de relatie die ze hebben met hun doelgroep en hun status in de markt ook verder groeit.

Ondanks dat de Conversie Agency een recent opgezet bedrijf is, draaien we al zo’n 10 jaar mee in deze markt en hebben we een goede naam en netwerk opgebouwd. Daardoor krijgen we veel meer aanvragen dan we aankunnen en dus zijn we op zoek naar een (ervaren) Copywriter.


Functie omschrijving:

Als copywriter bij de Conversie Agency schrijf je klantreis copy voor verschillende bedrijven en ondernemers. Denk aan funnel mails, salespages, optin pages etc.

Het belangrijkste is dat die teksten converteren, aangezien het genereren van een meetbare positieve ROI voor onze klanten op nummer 1 staat.

Je werkt op basis van de strategische kwartaal plannen & roadmaps die we voor iedere klant hebben opgesteld. In eerste instantie betekent dit dat de hooks/angles al zijn uitgedacht en jij jezelf vooral bezig kan houden met het schrijven van de daadwerkelijke tekst. Maar naarmate je langer werkzaam bent bij de agency zal je steeds meer betrokken worden bij het bedenken en uitwerken van de overall aanpak.

Het zal ook voorkomen dat je verdiepende gesprekken hebt met de klant (dus de ondernemer/eigenaar van het bedrijf of een van de teamleden) om meer informatie te krijgen over bepaalde hooks, stories of performance van de eerder geschreven copy.

Aangezien we recent zijn gestart met het bouwen van een team ben je de eerste extra copywriter die we aannemen. Dat betekent dat je als teamlid van het eerste uur kan uitgroeien tot 1 van de steunpilaren van de Conversie Agency.

 
 

Verantwoordelijkheden:

  • Het schrijven van klantreis copy
  • Het bedenken van nieuwe, onderscheidende concepten, invalshoeken en verhalen voor mails, salespages, weggevers en meer.
  • Het doen van diepgaand onderzoek naar de doelgroep, de expertise van de klant, concurrentie etc. hiervoor zal je ook direct in contact staan met de klant en soms online meetings houden met hen om meer informatie te verkrijgen.
  • Meedenken over de klantreis strategieën die worden ontworpen voor de klant

Wie we zoeken:

Je bent een copywriter met ervaring die weet hoe je teksten schrijft die conversie opleveren. Je kan jezelf razendsnel inleven in verschillende doelgroepen en komt snel tot de diepere gevoelens, verlangens en drijfveren waardoor je top converterende teksten schrijft die de kern raken.

Ook zie je snel in hoe de zienswijze, expertise en onderscheidende factoren van een bedrijf vertaald moeten worden naar de marketingcommunicatie.

* dit maakt ChatGPT ervan… maar no pressure natuurlijk heh 😉

Aangezien de Conversie Agency zich richt op het schrijven van KLANTREIS copy is het belangrijk dat je plezier haalt uit en ervaring hebt met het schrijven van funnel mails, salespages, opt-in pages etc. En dat je daar vernieuwende invalshoeken en concepten voor kan bedenken.

 

Vereisten:

  • Aantal jaren dat je iets doet zegt lang niet alles… voorbeelden van copy die je hebt geschreven wel, dus zorg dat je ons iets kan laten zien. Ook je trackrecord en voorgaande resultaten tellen sterk mee en willen we meer over weten.
  • Ervaring met klantreis gerelateerde conversie copy. De belangrijkste zijn e-mails, salespages en optinpages. Bonuspunten als je ook al ervaring hebt met het schrijven van VSL scripts, webinar scripts en advertenties 😉
  • Je bent redelijk tech-savvy, dat betekent voor ons niets meer dan dat je je weg snel kan vinden in verschillende (e-mail / website) software en dat we je geen 100x uit hoeven te leggen hoe je een google doc shared haha

Andere eigenschappen en waarden die we belangrijk vinden:

  • Nieuwsgierig & leergierig – Zoals Eugene Schwartz al bijna 100 jaar geleden benadrukte, zijn nieuwsgierigheid en leergierigheid essentiële eigenschappen voor een copywriter. Je onderzoekt bijvoorbeeld graag diepere inzichten over je doelgroep. Of je graaft graag dieper in de leeromgeving of webinars van de klant om hun gedachtegoed beter te begrijpen. Ook ontdek je graag nieuwe trends en ideeën of wat de concurrenten doen in een bepaalde markt.
  • Gedisciplineerd & punctueel – eigenlijk komt dit heel simpel gezegd neer op ‘je zegt wat je doet en je doet wat je zegt’.
  • Analytisch en essentialistisch – je hebt een heel sterk analytisch vermogen, ziet door alle fluff snel de kern en raakt niet snel overweldigd door veel cijfers of info.
  • Zelfsturend en zelfstandig – nee we laten je niet aan je lot over 😉 maar zullen je ook zeker niet micromanagen. Aangezien we remote werken is het belangrijk dat je zelf initiatief neemt en zelfstandig zorgt dat je je deadlines en afspraken haalt. Er is niemand die je uren checkt of je continu herinnert aan allerlei dingen, je zorgt er dus zelf voor dat projecten hun deadlines halen. 
  • Heldere interne communicatie – we houden van duidelijke en simpele communicatie op een respectvolle manier voor anderen en willen graag een teamlid die ook zo van nature communiceert.
  • Humor en fun – al het bovenstaande klinkt natuurlijk erg serieus.. en dat is het op zich ook. Maar we houden bij de Conversie Agency ook erg van humor en een chille vibe. Ernst-Jan (co-founder van de Conversie Agency) staat niet voor niets bekend als de “marketing memelord”. Let’s have fun while we do what we do best 😉

Wat we bieden:

  • Wereldwijd flexibel werken. Er is geen kantoor, dus je hoeft er ook niet naartoe te komen 😉 Dit betekent dat je kan werken vanuit huis of vanaf het strand. In de Nederlandse tijdzone of een andere… we don’t care, zolang de output die je levert maar van topkwaliteit is.
  • Je bent de eerste extra copywriter naast ons als founders in een groeiende startup. Dit betekent volop pionieren samen met ons… en dus volop doorgroeimogelijkheden in functie, verantwoordelijkheden, uren en natuurlijk ook inkomen. We zijn echt op zoek naar iemand die tot de kern van een groeiend team wil behoren. 
  • Het werken met geweldige (grote) klanten die fijn zijn in de omgang en tot de top van hun markt behoren. We zijn erg selectief in wie we aannemen als klant. Alleen ondernemers met een groei mindset, positieve instelling, winnaarsmentaliteit en relaxte vibe komen bij ons binnen. Zo blijft de samenwerking voor ons allemaal een win 🙂 Je werkt dus alleen met klanten waar we met plezier voor werken en die enorme ambities hebben.
  • We staan ervoor open om in gesprek te gaan over de vorm waarin we starten (in dienst of freelance) en het aantal uren met een minimum van 10 uur per week in de opstartfase.

Ben jij dit? Laat het ons weten!

Klik op onderstaande knop en vul het formulier in:

Scroll naar boven